global-serenity-celebrating-international-yoga-day-wellness-harmony-mindfulness-health-med

Iedereen verdient het om fit te zijn!

Bij Stichting Iedereen Fit geloven we dat beweging essentieel is voor zowel de fysieke als mentale gezondheid. Regelmatige lichaamsbeweging bevordert niet alleen conditie en vitaliteit, maar helpt ook bij het verminderen van stress, het verbeteren van de stemming en het versterken van het immuunsysteem. Helaas is toegang tot sportfaciliteiten en activiteiten niet voor iedereen vanzelfsprekend. Financiële beperkingen, fysieke handicaps of andere uitdagingen kunnen barrières opwerpen. Wij zijn vastbesloten om deze barrières weg te nemen en ervoor te zorgen dat iedereen, ongeacht hun situatie, de kans krijgt om fit en gezond te blijven.

Onze visie
Wij dromen van een wereld waarin iedereen, ongeacht hun omstandigheden, toegang heeft tot de middelen en mogelijkheden om een actief en gezond leven te leiden. Een wereld waarin fysieke en mentale gezondheid voorop staan, en waar geen enkele barrière mensen tegenhoudt om hun potentieel te bereiken. Stichting Iedereen Fit streeft naar een samenleving waarin beweging voor iedereen een vanzelfsprekend recht is, en waarin gemeenschappen sterker worden door samen actief te zijn.

Onze missie
Stichting Iedereen Fit zet zich in om de fysieke en mentale gezondheid van individuen te bevorderen door beweging en sport toegankelijk te maken voor iedereen, ongeacht hun achtergrond of omstandigheden. Door het wegnemen van barrières, bieden we ondersteuning en middelen die mensen in staat stellen om actief en vitaal te blijven. We werken samen met lokale partners en gemeenschappen om inclusieve en ondersteunende omgevingen te creëren, zodat iedereen de kans krijgt om te groeien, bloeien en een gezond leven te leiden.

Onze kernwaarden

• Inclusiviteit: We geloven dat iedereen, ongeacht achtergrond, fysieke conditie, of financiële situatie, recht heeft op toegang tot sport en beweging. Onze programma’s zijn ontworpen om barrières weg te nemen en deelname voor iedereen mogelijk te maken.
  • Samenwerking: Door samen te werken met lokale gemeenschappen, partners en vrijwilligers, versterken we onze impact. We geloven dat samenwerking de sleutel is tot het creëren van een gezondere en veerkrachtigere samenleving.
  • Empowerment: Wij streven ernaar om individuen te versterken en hen de middelen en mogelijkheden te geven om zelf hun gezondheid en welzijn te verbeteren. We ondersteunen hen bij het nemen van verantwoordelijkheid voor hun eigen welzijn.
  • Transparantie: Open en eerlijke communicatie is essentieel voor ons. We zijn toegewijd aan het duidelijk rapporteren van onze activiteiten, financiën en resultaten om het vertrouwen van onze donateurs, partners en de gemeenschap te behouden.
  • Toegankelijkheid: Wij zetten ons in om sport- en bewegingsactiviteiten voor iedereen toegankelijk te maken. Dit betekent niet alleen fysieke toegankelijkheid, maar ook financiële en psychologische toegankelijkheid, zodat niemand zich buitengesloten voelt.

Onze doelstellingen

• Toegang tot beweging voor iedereen: We streven ernaar om sport- en bewegingsprogramma’s toegankelijk te maken voor ten minste 50.000 mensen die anders beperkt zouden zijn in hun mogelijkheden om te bewegen, binnen de komende twee jaar.
  • Uitbreiding van lokale partnerschappen: Binnen het komende jaar willen we samenwerkingen aangaan met ten minste 10 lokale organisaties en gemeenschapscentra om een breed scala aan bewegingsprogramma’s aan te bieden die aansluiten bij de behoeften van verschillende doelgroepen.
  • Bewustwording en educatie: Het verhogen van bewustwording over het belang van regelmatige beweging en een gezonde levensstijl door middel van workshops, lezingen en campagnes, met als doel minstens 10.000 deelnemers per jaar te bereiken.
  • Ondersteuning van mensen met beperkingen: Ontwikkelen en aanbieden van specifieke bewegingsprogramma’s die zijn afgestemd op de behoeften van mensen met fysieke en/of geestelijke beperkingen, met als doel ten minste 500 deelnemers per jaar te ondersteunen.